Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FH

Bouše

24. 8. 2012 12:58
Trochu mě zaráží úvahy některých diskutérů,

že státu není nic do toho, jak kdo naloží se svým životem. Ona to tak úplná pravda není těchto důvodů:

1) Než jsme se dostali do produktivního věku, tak do každého z nás stát vcelku dost investoval.

2) V případě úmrtí mladšího člověka v produktivním věku je dost velká pravděpodobnost, že státu mohou vzniknout náklady v podobě sirotčích důchodů a pod.

 

Když už pominu etickou stránku věci, že lidský život je nejcennější, jsou to pro stát dost dobré důvody k tomu, aby se snažil zabránit našemu pozabíjení se například na silnicích kvůli chybějícím bezpečnostním pásům, nebo telefonování za jízdy. :-)

1 0
možnosti
VC

vena65

24. 8. 2012 13:01
Re: Trochu mě zaráží úvahy některých diskutérů,

Opravdu stát do nás investoval? ;-D

Zkuste si někdy sednout a spočítat si, kdo do koho víc investuje.

2 0
možnosti
IV

Hell2

24. 8. 2012 12:40
Souhlas jen napůl

Pokud jde o pásy, vřele souhlasím. Je jen na mě, zda si chci rozbít hubu s pásy nebo bez nich. A nikomu druhému tím neubližuju ani neškodím. Argumentace, že potom budu vyžadovat léčení, je sice pravdivá, ale copak léčení ze společných prostředků nevyžaduje také kuřák, narkoman, sebevrah, nenajedenec, alkoholik?  Potom tedy vydejme zákony, které omezují také jejich "činnost". Něco jiného je to s kouřením. Někdo pode mnou napsal, že moje svoboda končí právě tam, kde začnu omezovat svobodu někoho druhého. To je přesně ten případ. Chtěl bych se najíst nebo napít v nezakouřeném prostředí. Argumentace, abych šel jinam, platí jen ve větších městech, v těch menších  ne. Tam mám obvykle jen jednu volbu. Buď budu pobývat v prostředí nepříjemném a nezdravém nebo se nenapiju a nenajím.

0 0
možnosti
P9

pavel 99

24. 8. 2012 12:43
Re: Souhlas jen napůl

"... Tam mám obvykle jen jednu volbu..." - a když tam není restaurace vůbec žádná? Zákonem ji nařídíme zřídit?8-o

6 0
možnosti
A

Alergik_new

24. 8. 2012 12:20
VIděl bych to trošku jinak

Svoboda končí přesně tam, kde začínám svou svobodou omezovat druhého svobodu.

Je mi jedno když se někdo zabije s mobilem v ruce. Co mi jedno není je, když zabije mě. Stejně tak je mi jedno když se zabije bez pásů. Blbé je, když se jen zmrzačí a chce být léčen za stejné peníze.

Odstranění těchto "nařízení" by mělo znamenat volnost v malusech i bonusech pojišťoven. Třeba takový kuřák by si připlatil na zdravotním pojištění a měl by levnější důchodové pojištění.;-D

1 0
možnosti
P9

pavel 99

24. 8. 2012 12:21
Re: VIděl bych to trošku jinak

ano - to by bylo logické, na rozdíl od stávajícího přstupu.

0 0
možnosti
VD

vonstenberg

24. 8. 2012 12:11
Ukázková demagogie....

V zásadě by se dalo souhlasit s myšlenkou, že stát nás má za stádo nesvéprávných ovcí, které potřebují ohrádku ze zákonů, které je ochrání, viz zákon na ochranu spotřebitele ohledně půjček... Autor však sklouzává k demagogii zejména u elektronických cigaret. NENÍ dosud žádná studie, která by prokázala, že z nich nejsou vypouštěny žádné škodliviny. Tyto studie jsou dlouhodobé a teprve se připravují.... Další demagogie, když nechci do zakouřeného prostoru tak tam nechodím...Zvrácenost. Já jako nekuřák nikoho neomezuji, proč bych tedy zrovna já měl být omezen? A studie o škodlivost telefonování za jízdy byly provedeny, postačí jen hledat.... Proto se tak z dobré myšleny tohoto blogu stal demagogický žvást....

5 0
možnosti
MB

mbem

24. 8. 2012 12:16
Re: Ukázková demagogie....

Pokud bude ve vašem městě hospoda, ve které se bude kouřit, budete se cítit omezen. Chápu vás dobře? Budete se stejně tak cítit omezen i v případě, že ve vašem městě nebude žádná hospoda?

Btw: ještě bych trochu rozuměl zakát něco o čem bylo prokázáno, že je to škodlivé, ale zakazovat něco, protože ještě nebylo prokázáno, že to škodlivé není? To už je prostě úlet. ;-D

2 0
možnosti
JV

pan_filuta

24. 8. 2012 12:07
Pravda pravdoucí

Napsal jste to výborně. Stát, který sami živíme, se nás salámovou metodou snaží přetvořit v nemyslící stádo ovcí, které bude moci pravidelně stříhat aniž by příliš bečely.

Každý další zákaz nebo regulace vyžaduje dalšího státem placeného drába, který bude dohlížet na jeho dodržování a vybírat pokuty za jeho porušení. Drába si pak musíme chtě nechtě také zaplatit. Stát tímto způsobem nenápadně stále více a více posiluje a vytahuje z našich kapes pořád víc a víc peněz, které pak "spravedlivě" přerozdělí.

Co je státu do toho, jestli si při jízdě autem zapnu pás? Co je mu do toho, jaké rostliny si vypěstuju na vlastní zahrádce? Co je mu do toho, jestli nechám své hosty ve své hospodě kouřit?

Jediné, čím se utěšuju je fakt, že současný neustále rostoucí stát je ekonomicky neudržitelný. Věřím, že se dočkám doby, kdy stát bude zajišťovat jen nejnutnější potřeby svých zákazníků - občanů a bude jim co nejméně zasahovat do jejich životů a svobod.

4 0
možnosti
I

iFos.cz

24. 8. 2012 12:08
Re: Pravda pravdoucí

R^

0 0
možnosti
PV

Pytlík

24. 8. 2012 11:57
Ta elektronická cigareta...

Ta elektronická cigareta, tak ta má svou "logiku": Tabákové lobby - je to pro ni dost nepříjemná konkurence. Očekávám, že na ni bude brzo uvalena spotřební daň...

0 0
možnosti

oldiess

24. 8. 2012 11:34
měli by zakázat i hudbu v autě

jednou jsem jel a hráli mi naplno Dire Straits "Calling Elvis" a tak jsem do rytmu přidal plyn a vyjel ze silnice mezi stromy - naštěstí opravdumezi stromi, takže jsem po chvíli opět pokračoval ale poslouchal už piánko;-D

0 0
možnosti
FH

Bouše

24. 8. 2012 11:32
Telefonování za jízdy bych do toho nemotal.

To byste taky mohl považovat za buzeraci bezpečnostní pásy. :-/

1 0
možnosti
VC

vena65

24. 8. 2012 11:37
Re: Telefonování za jízdy bych do toho nemotal.

A nejsou snad buzerací?

3 0
možnosti
A2

Alka 2

24. 8. 2012 11:22
Ode mě karma

Já to pořád říkám, že stát se chová podle hesla, "My vás ochráníme, ať se vám to líbí nebo ne", na druhoustranu pokrytecky vybírá daně ze "škodlivin" před nimiž nás chrání....;-€

3 0
možnosti
JH

Jiri Hemerle

24. 8. 2012 11:52
Re: Ode mě karma

lépe bych to ve dvou větách nanapsal.R^

1 0
možnosti
I

iFos.cz

24. 8. 2012 11:19
Film "Děkujeme, že kouříte"

Doporučuji ke shlédnutí - kdo není úplně zaslepený ideologickými brýlemi, tak v tom filmu uvidí tu otázku svobody rozhodování a vlastní zodpovědnosti o které se zde tolik přeme ...

0 0
možnosti
  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3371x
jsem svobodný a samostatně myslící člověk, pro kterého je skutečná svoboda a odpovědnost, nikoliv anarchie a bezpráví, tou nejvyšší hodnotou v životě.